Driver du din egen {klinikk} og har ledig kapasitet?

De fleste {klinikker} vet ikke at de går glipp av kunder hver dag

Vi hjelper deg å nå flere kunder, uten at du trenger å bruke mer tid på markedsføring! Om dette høres interessant ut ønsker vi at du setter av 2 minutter til å lære mer om hva de fleste {klinikker} gjør feil i dag, og hvordan vi kan hjelpe akkurat din {klinikk} til å gjøre dette til et stort fortrinn!

Først noen viktig fakta:

Hvordan finner kunder tjenester {klinikken} din tilbyr?

I følge flere undersøkelser* søker ca 83% av alle kunder aktivt på nett før de velger lokale bedrifter slik som tannleger, fysioterapeuter eller rørleggere. Av disse sjekker 74% alltid anmeldelsene og 49% ser etter minst 4 stjerner før de velger en bestemt bedrift.

Synlighet i søk er det viktigste markedstiltaket du kan gjøre for at {klinikken} din skal nå flere kunder i {2025}.

*BrightLocal: Forbrukerundersøkelse for lokale bedrifter 2025

Er løsningen å kjøpe annonser for økt synlighet?

Du har mest sannsynlig blitt kontaktet av noen som ønsker å selge deg annonsering på Google eller Facebook. Ja, slik betalt synlighet kan gi raske resultater om det gjøres rett, problemet er bare at synligheten stopper i det samme øyeblikket du slutter å betale!

Når konkurransen om de betalte plassene i tillegg øker, blir det den som betaler mest som får synligheten. Er du ikke villig til å by høyere enn konkurrentene, risikerer du å ikke bli synlig i det hele tatt om annonsering er din eneste strategi for synlighet.

Det finnes et alternativ, og det lønner seg!

Etter å ha hjulpet norske bedrifter med å lykkes på nett i over 15 år vet vi at små {klinikker} har begrensede ressurser til markedsføring i forhold til de større konkurrentene. Derfor må markedsbudsjettet ditt gi mer langvarig avkastning gjennom synlighet som ikke stopper den dagen du slutter å betale. Løsningen er å bygge opp {klinikkens} digitale omdømme. Nå skal vi forklare hvorfor:

Hva er digitalt omdømme i praksis?

Når du søker etter lokale bedrifter nær deg, slik som tannleger, advokater eller rørleggere, har du kanskje sett at noen bedrifter havner i en egen kartboks nær toppen av søkeresultatet. I motsetning til annonsene, er dette de søkeresultatene Google faktisk mener er mest relevant for hva du søker etter. Disse bedriftene har et digitalt omdømme som gjør at Google med trygghet kan anbefale dem til deg som søker etter disse tjenestene, fordi disse bedriftene har bevist for Google at de er et trygt og godt valg.

Hvorfor er dette viktig for din {klinikk}?

Så mange som 42% av de som søker etter lokale tjenester på nett, velger noen i denne kartboksen uten å lete videre*. Om din {klinikk} ikke er synlig i blant annet denne kartboksen, er det store sjanser for at du går glipp av kunder!

*Backlinko: Hvordan folk bruker Google i søk
Hvordan vi hjelper Google finne din {klinikk}

Google lever av å gi best mulige søkeresultater til brukerne, derfor vurderer de en rekke faktorer, som anmeldelser, plassering, autoritet og relevant innhold på nettsiden din, når de bestemmer hvem som skal vises øverst i søkeresultatene.

Vi optimaliserer Google Bedriftsprofilen din, kobler den sammen med nettsiden din og holder den kontinuerlig vedlike. Dette hjelper Google å verifisere at informasjonen om {klinikken} din er troverdig og trygt å vise høyere i søkeresultatene.

Vi gjør det enkelt å vise frem fornøyde kunder

Husker du fra tidligere at 74% av de som søker etter lokale tjenester alltid sjekker anmeldelser? og at 49% av disse ser etter minst 4 stjerner når de velger for eksempel en {klinikk}? Nettopp derfor er mange og gode anmeldelser viktig for hvem Google bestemme skal komme høyt i søkeresultatet.

I tillegg er gode anmeldelser også avgjørende for at de som ser etter tjenestene du tilbyr, velger akkurat deg fremfor noen andre. Hvem ville du valgt? Svaret er enkelt!

Her er løsningene vi tilbyr

Vi ønsker å tenke annerledes. Vi vet at {klinikker} har begrensede ressurser til markedsføring. Derfor må også markedsbudsjettet gi langvarig avkastning gjennom synlighet som ikke stopper den dagen du slutter å betale for en annonse.

Se på dette litt som å bygge ditt eget hus mot å leie hus, der synlighet gjennom et godt digitalt omdømme tilsvarer å bygge eget hus, og synlighet gjennom annonsering tilsvaret å leie hus. Når du eier hus kreves det både tid og ressurser for utbedringer og vedlikehold, men dette er investeringer du tjener på på sikt, fordi det er ditt eget. Når du derimot leier hus slipper du å tenke på utbedringer og vedlikehold, men den dagen du slutter å betale husleien, sitter du også igjen med ingenting!